Faré un petit resum sobre tots els casos tractas aquets dies, sense donar noms:
A infantil tenim un nen amb TEA (Trastorn d'espectre autista). En la situació familiar he de comentar la sobreprotecció i la manca de limits. Vàrem dur a terme la intervenció en l'aula de psicomotricitat infantil, en el seu context, però de forma individualitzada. Amb ell es treballa la concentració, els números i les vocals.
A segon de primària tenim una nina amb Síndrome de Down. Té adaptacions a totes les assignatures i fa diverses sessions amb nosaltres a la setmana. Sap llegir sil·làbicament, però li costa escriure. Amb ella treballem activitats relacionades amb la lectura i també potenciam la parla. Li costa pronunciar alguns fonemes i mescla seqüències. Es sent frustrada quan intenta comunicar-se però no es fa entendre. Treballar amb ella és genial!
A tercer de primària tenim una nina que es nouvinguda al centre. No parla català, així que treballem activitats per millorar el lèxic (amb JCLIC) i li donem molta conversa. Prové d'un centre privat de la nostra illa on no s'imparteix el català i el tutor ens ha comunicat la seva preocupació envers al rendiment acadèmic de la nina, ja que no sap fer operacions bàsiques (sumar i restar).
Per aquest motiu s'ha citat a la família i es pensen realitzar diferents tests i proves per veure si necessita un diagnòstic. Si tot va bé, serà la meva primera intervenció dins del centre!
A sisè de primària hi ha un nin amb TDAH diagnosticat i medicat i amb inicis de depressió infantil. Hi ha problemes dins del nexe familiar i presenta dificultats en diferents assignatures. Actualment està repetint sisè de primària i la relació amb els companys no és molt bona. Ahir ens vàrem centrar en els problemes de matemàtiques.
A secundària feim reforç a 1r, 2n i 3r en les matèries de castellà, català i matemàtiques. La intervenció es du a terme dins l'aula de reforç i es treballen els continguts de l'aula, centrant-nos en les coses més bàsiques. He disfrutat moltíssim perquè em dedico a fer classes de repàs de matemàtiques i m'encanta. Penso que he conectat bé amb els adolescents, tot i que hi ha un parell de casos que em criden l'atenció. La pròxima setmana tenen els primers exàmens i estam reforçant els conceptes més importants.
A 4rt d'ESO no hi ha hores de reforç de matemàtiques i física i química. Segons els resultats obtinguts en el primer trimestre, podria realitzar un pla d'intervenció i utilitzar-ho com la meva proposta de millora dins dels pràcticum. Tot està per veure!
Dins del centre es treballa de manera tradicional en alguns aspectes, com realitzar els suports fora de l'aula. També és evident la falta de recursos personals a l'hora d'atendre la diversitat, ja que el meu tutor té molta feina. Després d'acabar la primera setmana, estic amb molt contenta i motivada. Vull saber i aprendre més. Em sento molt còmode amb el meu tutor, que em tracta com un més dins del centre!
No hay comentarios:
Publicar un comentario