jueves, 7 de abril de 2016

Avaluació de competències

Entre el dimarts (5 d'abril) i dimecres (6 d'abril) vaig tenir l'oportunitat de passar la primera prova per avaluar el nivell de competències d'una alumna nouvinguda al centre.
Acaba d'arribar de Santo Domingo, que segons l'edat hauria d'estar escolalitzada a 6è, però segons el sistema educatiu espanyol ha d'estar a 5è i el seu tutor està preocupat perquè hi ha conceptes que hauria de tenir adquirits, principalment a l'àrea de matemàtiques.
Per aquest motiu, des del gabinet de suport s'ha decidit dur a terme una avaluació de les competències a l'àrea de matemàtiques i castellà.
El meu tutor em va proporcionar els exercicis que l'alumna havia de fer sense cap tipus de suport:

Fitxes per avaluar les competències bàsiques
Un cop acabades les fitxes, és realitza una avaluació a partir d'unes graelles elaborades per José Fernández Torres. Hi ha diferents nivells (que no coincideixen exactament amb els diferents cursos de primària). Podeu veure un exemple d'aquestes graelles clicant aquí.

Graelles de José Fernández
Vaig anar apuntant tot allò que em va semblar important. Durant la setmana que ve ho analitzaré conjuntament amb el meu tutor i compartiré amb vosaltres les conclusions. 
Per acabar, he trobat material interessant a la xarxa relacionat amb l'avaluació inicial d'alumnes nouvinguts de diferents procedències que podeu consultar clicant aquí.

Dijous, 14 d' Abril de 2015

Aquesta setmana he revisat amb el meu tutor tota la informació recollida després de la prova d'avaluació de competències. En relació a castellà, el nivell de l'alumna és semblat al dels seus companys: comprensió oral i escrita molt bé, poques faltes d'ortografia, expressió escrita bé. Presenta dificultats en les regles d'accentuació (ja que no va posar un sol accent).
En relació a l'àrea de matemàtiques presenta més dificultats. Hi ha conceptes dels quals coneix la mecànica però que s'equivoca a l'hora de fer-ho (com per exemple les divisions).
Dubta en algunes tables de multiplicar que la condueixen a errors i no té necessitats a l'hora de fer els problemes. Tot i que la seva comprensió lectora és bona a castellà, no sap que li demanen els problemes de matemàtiques. Vàrem establir que presenta un nivell de 3r/4rt de primària i per aquest motiu, es durà a terme una ACI significativa en aquesta assignatura.





No hay comentarios:

Publicar un comentario