A.F. és
una alumna de tercer de primària pendent de diagnòstic, davant la preocupació
de la mare i del tutor de l’alumna. És nouvinguda al centre (prové d'un centre de llengua
anglesa) i presenta
dificultats en
l’àmbit lògicomatemàtic. És realitzarà una avaluació
psicopedagògica completa per a
determinar si presenta necessitats educatives
especials.
Presenta dificultats a l'hora d'expressar-se i en moltes ocasions sembla confusa sobre els
temes que tracta: durant una sessió amb el PT ens va contar que tenia dues germanes
però que no sabien com es deien i la mare ens ha dit que no és cert, que qui té dues
germanes és una amiga seva amb la qual s’ha criat. No pensem que es tracti de
mentides, sinó que confon la seva realitat.
A més, a la mare comença a preocupar-li el fet que la nina té un amic invisible amb el
qual manté conversacions constantment.
El dia 13/10/15 va tenir lloc la primera cita entre la psicopedagoga del centre i la mare de l'alumna.
El motiu d'aquesta reunió va ser una derivació per part del tutor davant les necessitats que presenta dins l'aula. És molt desordenada, es despista molt durant les classes i normalment oblida a casa el material o fer els deures. En l'àmbit de matemàtiques el tutor ha detectat que hi ha coses que hauria de tenir adquirides i en l'àmbit de català, és el primer contacte amb aquesta llengua: prové d'un centre anglès i a casa es parla castellà. Tot i que es varen citar els dos pares, només va acudiar la mare. Durant aquest primera entrevista, l'objectiu de la psicopedagoga va ser fer una anamnesis per obtenir dades personals i familiars, explicar el motiu de la citació, conèixer els antecents, el son en la nina, informació sobre la conducta social de la nina amb la família i amb altres nins de la seva edat.
A més, durant aquesta primera entrevista, la psicopedagoga va demanar una autorització per poder realitzar les proves psicopedagògiques necessàries per poder avaluar la nina.
SEGONA ENTREVISTA AMB LA MARE
Aquesta segona entrevista té lloc el 15/02/15. La mare sol·licita aquesta cita davant la seva preocupació por la seva evolució, ja que veu en la nina falta d'interés a nivell acadèmic.
Durant aquesta entrevista cerca responsables de les necessitats de la seva filla en l'equip de professors, evitant admetre el problema.
Comenta que a casa està treballar el tema de l'ordre i que la nina porta castigada molt de temps. Es nota angoixada (el seu home és pilot i passa molt temps fora de casa) i està pensant en tornar a la seva comunitat.
La psicopedagoga li comenta el resultat del WISC IV per "damunt" i que proximament se li passarà el ABC KAUFMAN.
En aquesta segona entrevista la mare ens aclareix que la nina no té germanes, que es confon amb les germanes d'una amiga seva i ens trasmeteix la seva preocupació per fet de tenir un amic invisible: a més de parlar constantment amb ell, arriba a enfadar-se i tenir bronques molt grans amb "ell". Al principi li feia gràcia, però ara comença a preocupar-se. És una nina amb molta imaginació.
OBSERVACIONS DINS L'AULA
OBSERVACIÓ 1 - Classe de matemàtiques
OBSERVACIÓ 2 - Classe de castellà
OBSERVACIÓ 3 - Classe de ciències naturals
No hay comentarios:
Publicar un comentario