Per a J.C., l'alumne del CAS 1, he creat un dossier per a treballar l'atenció a partir d'activitats més dinàmiques i també l'expressió escrita, ja que són dues àrees en les que presenta dificultats.
El dossier que creat el podeu consultar clicant aquí i a més, podeu trobar exercicis per a treballar l'atenció a la pàgina orientaciónandujar.
En canvi, per a A.F., l'alumna de CAS 2, després de parlar amb la psicopedagoga del centre, m'he llançat a elaborar un recull d'activitats per dur a terme el diagnòstic de DISCALCULIA, que és una dificultat específica d'aprenentatge de la numeració i el càlcul que infereix, de manera significativa, en el rendiment acadèmic de l'alumnat o en activitats de la vida quotidiana que requereixen habilitats matemàtiques.
Josep Maria Serra és un psicobiòleg de la Universitat de Barcelona que ha realitzat diferents estudis entorn aquest tema. Tot i que per confirmar el diagnòstic d'una discalculia s'ha de realitzar una exploració neuropsicològica, hi ha una sèrie d'activitas que ens poden indicar l'existència d'aquest transtorn:
- Enumeració de punts.
- Contar oralment.
- Dictat de nombres.
- Càlcul mental oral.
- Lectura de nombres escrits.
- Posicionar nombres en una escala vertical.
- Comparació de dos nombres presentats oralment.
- Estimació visual de quantitats.
- Problemes aritmétics presentats oralment.
- Comparació de dos nombres escrits.
- Repetició de digits.
Comparteix amb vosaltres un petit video sobre aquest transtorn:
Ho he redactat en castellà perquè aquesta alumna és nouvinguda al centre procedent d'una escola de parla anglesa i per tant, té dificultats en la comprensió del català.
El podeu consultar clicant aquí.
A partir d'aquesta setmana començaré a posar en pràctica aquest material.
No hay comentarios:
Publicar un comentario