lunes, 25 de abril de 2016

ELABORACIÓ DE MATERIAL

He elaborat dos tipus de materials diferents per a la meva proposta d'intervenció psicopedagògica. 

Per a J.C., l'alumne del CAS 1, he creat un dossier per a treballar l'atenció a partir d'activitats més dinàmiques i també l'expressió escrita, ja que són dues àrees en les que presenta dificultats. 
El dossier que creat el podeu consultar clicant aquí i a més, podeu trobar exercicis per a treballar l'atenció  a la pàgina orientaciónandujar.

En canvi, per a A.F., l'alumna de CAS 2, després de parlar amb la psicopedagoga del centre, m'he llançat a elaborar un recull d'activitats per dur a terme el diagnòstic de DISCALCULIA, que és una dificultat específica d'aprenentatge de la numeració i el càlcul que infereix, de manera significativa, en el rendiment acadèmic de l'alumnat o en activitats de la vida quotidiana que requereixen habilitats matemàtiques.

Josep Maria Serra és un psicobiòleg de la Universitat de Barcelona que ha realitzat diferents estudis entorn aquest tema. Tot i que per confirmar el diagnòstic d'una discalculia s'ha de realitzar una exploració neuropsicològica, hi ha una sèrie d'activitas que ens poden indicar l'existència d'aquest transtorn:

  1. Enumeració de punts.
  2. Contar oralment.
  3. Dictat de nombres.
  4. Càlcul mental oral.
  5. Lectura de nombres escrits.
  6. Posicionar nombres en una escala vertical.
  7. Comparació de dos nombres presentats oralment.
  8. Estimació visual de quantitats.
  9. Problemes aritmétics presentats oralment.
  10. Comparació de dos nombres escrits.
  11. Repetició de digits.
Comparteix amb vosaltres un petit video sobre aquest transtorn:



Ho he redactat en castellà perquè aquesta alumna és nouvinguda al centre procedent d'una escola de parla anglesa i per tant, té dificultats en la comprensió del català.
El podeu consultar clicant aquí.

A partir d'aquesta setmana començaré a posar en pràctica aquest material.

No hay comentarios:

Publicar un comentario