jueves, 21 de abril de 2016

Reunions amb EOEP


Montse és la psicopedagoga de l'EOEP encarregada del meu centre de pràctiques, juntament amb altres tres centres de la mateixa zona. 
Ve el segon dimecres de cada mes, ja que el centre està classificat com no preferent.
He acudit a totes les reunions amb ella durant tot el curs i he anat veient els progressos. 

Dimecres 09/03/16

En la reunió d'avui ha estat present na Montse (EOEP) i Lorena (PTSC).
La PTSC ha acudit perquè tenia reunió amb el pare d'un nin de tercer, I.T. que és un cas molt especial. La mare d'aquest nin va morir fa dos anys en un accident de tràfic però encara no ha passat el procés dol. El seu pare el té molt protegit i falta molt a classe perquè li diu al pare que li fa mal la panxa o el cap i el tutor estava preocupat davant de tantes faltes d'absència. Tant ell com la psicopedagoga s'han reunit amb ell en un parell d'ocasions, però no ha solucionat el problema. Fins al moment no havia tingut problemes a nivell acadèmic, però la seva absència comença a afectar el seu rendiment, ja que comença a baixar. El pare diu que USMIJ li ha donat permís per a que el nin falti a classe i és justifica amb això però Lorena es disposa a parlar amb el pare sobre les conseqüències que pot tenir seguir amb aquest ritme.

A.T. és el meu cas en la proposta d'intervenció. Durant aquesta sessió la psicopedagoga comenta que ha tingut una reunió amb la mare i que  hi ha diversos temes que la preocupen:
- La nina té una amiga invisible des de petita, que cada vegada li preocupa més perquè la nina té conversacions molt llargues i fins i tot s'enfada amb males formes amb la seva "amiga".
- Quan la psicopedagoga i jo li varem passar el WISC IV, va dir un parell coses incoherents. Ens va dir que té dues germanes, però que no sap com es diu la gran. Ho deia convençuda i la psicopedagoga ho va parlar amb la mare, que ho va desmentir tot. Va dir que possiblement es va confondre amb la vida de la seva amiga, que sí té una germana. Ella ho conta com si fos la seva realitat.
- El PT a establert certes rutines per a treballar a casa amb la mare, perquè no té rutina de treball.
- Presenta grans llacunes a matemàtiques.
- Durant aquest tristmestre s'ha acordat passar dos proves de nivell de percepció i atenció (CMAS i CARAS) i també proves projectives per avaluar el nivell emocional. 

Dimecres 13/04/16

Durant aquesta sessió es varen parlar de diferents casos, però explicaré aquells que estan dins del meu projecte.

- Cas 3r primària (A.F.). L'equip psicopedagògic està preocpuat perquè presenta dificultats a l'hora de gestionar les seves emocions. Des del centre es determina derivar aquest cas a Salut Mental. En les darrers setmanes s'han adonat que no es relaciona bé al pati amb la resta de companys, té manca d'habilitats socials.
A més, la mare en la segona entrevista amb la psicopedagoga ha atribuit la responsabilitat dels resultats acadèmics de la nina sobre el tutor, queixant-se. 

- Cas 6è (J.C.). Els pares han acudit a un taller de competències parentals que ha dut a terme l'ajuntament del municipi.  En aquest cas es determina realitzar una actualització de l'informe NESE de cara al curs vinent, ja que canvia d'etapa. 

Per acabar, es parla sobre tres nouvinguts al centre aquest trimestre:
Cas 3r primària (A. S.) procedent de Santo Domingo.  El pare és Eivissenc però ha estat molts d'anys treballant al carib. Ara ha tornat per motius de feina.
Cas 5è primària (E. S.), germana de A.S.
Cas  6è primària (J.) Procedent de Colòmbia. Va estar escolaritzada a una escola d'un altre municipi fa uns anys però ha passar els darrers anys al seu país. Per això el pt del centre li demana a l'EOEP informació sobre aquesta alumna.
Davant la preocupació dels tutors, el pt decideix passar unes proves de nivell de competències durant aquestes setmanes. 




No hay comentarios:

Publicar un comentario