domingo, 22 de noviembre de 2015

Cas 2n de primària _ Síndrome de Down

A segon de primària tenim una alumna amb Síndrome de Down.
Com haureu sentit en altres ocasions, els Down tenen unes símptomes característics com:


  • Hipotonia muscular marcada (falta de força en els músculs)
  • Retard mental.
  • Fisonomia característica.
  • Hipolasia maxilar i del pal·ladar.
  • Anomalies internes, principalment en el cor i en el sistema digestiu.
  • Dits curts.
  • Macroglòsia: Llengua molt llarga.




Aquesta alumna porta al centre des de I3 i està ben integrada. El meu tutor ha realitzar una gran feina logopèdica i psicopedagògica durant tot aquest temps. És una nina amb molta capacitat i actualment ja està aprenent a llegir sil·lábicament (ja reconeix quasi totes les lletres i està aprenent a llegir les inverses com el, os, in).També està començant a introduir les sumes amb els dits, però de moment li costa molt.
Jo coincideixo amb ella 2 hores i mitja: una el dimarts i una i mitja el dimecres. Realitzem tasca de PT, però és un cas que em crida molt l'atenció.
Al centre només hi ha tres alumnes amb ACI significativa i ella és un d'ells.
Aquesta és la seva ACI sense dades personals. Què us sembla? Penseu que està completa? Hi afegirieu alguna cosa més?


















M'agradaria compartir amb vosaltres algunes seqüències d'una sessió que vaig tenir amb ella on podreu observar els següents elements:

- Discriminació de vocals i motricitat fina poc desenvolupada.



- Reconeixement de les vocals.



- Reconeixement de les consonants.


- Petita lectura sil·làbica.



 Escriptura.



No hay comentarios:

Publicar un comentario