A sisè de primària tenim el cas de J.C. En altres entrades ja he parlat d'aquest alumne.
És un nin amb dificultats específiques d'aprenentatge i amb TDAH diagnostica per l'USMIJ.
Va repetir 2n de primària i no està molt integrat dins del seu grup classe.A més, el curs passat va presentar alguns trets de depressió infantil i va estar medicat.
L'equip d'orientació va realitzar a principi de curs un INFORME INDIVIDUAL DE L'ALUMANT AMB NECESSITATS DE SUPORT EDUCATIU ASSOCIADES A DEA, IT O CP/HE (podeu consultar el model d'aquest informe de les Illes Balears clicant aquí), d'on he pogut obtenir la següent informació:
- L'estil d'aprenentatge d'aquest alumne està caracteritzat per:
- Actua de forma impulsiva, no planifica.
- Intenta memoritzar sense comprendre.
- Comença les activitas, però es rendeix i no les acaba.
- No demana ajuda quan no entén les explicacions o no sap fer les activitats.
- Les necessitats que presenta són:
- En moments puntuals, presenta alts nivells d'ansietat.
- Manifesta alguns trets de depressió infantil, per tant s'ha de controlar.
- Li costa adaptar-se al grup classe.
- A les àrees de matemàtiques, Català i castellà presenta un retràs curricular d'un curs.
- Mesures de suport que rep l'alumne:
- Dues hores de PT a la setmana.
- Mesures de suport ordinari.
- Priorització dels continguts procedimentals.
- Adaptacions no significatives i d'accés:
- Ús de les TIC per facilitar l'accés a diversos continguts.
- Introduir tècniques d'estudi.
- Facilitar eines d'organització.
- Donar més prioritat als cotinguts procedimentals.
- Adaptar les qüestions que siguien més conceptuals.
Concideixo amb aquest alumne els dimecres, en l'hora de suport de matemàtiques. La meva funció, en aquest cas, és més com a pt que com a psicopedagoga.
Va començar el curs motivat i content, però els darrers dies ha presentat conductes diruptives dins l'aula, intentat cridar l'atenció dels companys i del professor, tot i que sigui de forma negativa.
Els exàmens, tot i que els realitza el tutor, els fa durant l'hora de suport de forma oral i després escrita (de vegades, al revés).
El dimecres, 19 de novembre, el professor de matemàtiques de l'alumne va donar al PT l'examen que van realitzar. És el següent:
Després de corregir-lo, el meu tutor va decidir tornar a fer-li aquest examen, però realitzant una adaptació dels enunciats i del plantejament dels problemes. Vaig demanar-li si ho podia fer jo, i aquest és el resultat.
Què penseu? Podria haver fet alguna altra adaptació? M'agraden les crítiques constructives!
El divendres, 20 de novembre, l'alumne tornarà a repetir d'examen. Un cop corregit, comentaré la comparació dels resultats.
He de dir, que jo haria llevat la segona pregunta de l'examen, però el meu tutor m'ha dit que no puc llevar contingut.
ResponderEliminar