jueves, 19 de noviembre de 2015

Cas 6è primària


A sisè de primària tenim el cas de J.C. En altres entrades ja he parlat d'aquest alumne.
És un nin amb dificultats específiques d'aprenentatge i amb TDAH diagnostica per l'USMIJ.
Va repetir 2n de primària i no està molt integrat dins del seu grup classe.A més, el curs passat va presentar alguns trets de depressió infantil i va estar medicat.
L'equip d'orientació va realitzar a principi de curs un INFORME INDIVIDUAL DE L'ALUMANT AMB NECESSITATS DE SUPORT EDUCATIU ASSOCIADES A DEA, IT O CP/HE (podeu consultar el model d'aquest informe de les Illes Balears clicant aquí), d'on he pogut obtenir la següent informació:


  • L'estil d'aprenentatge d'aquest alumne està caracteritzat per:
    • Actua de forma impulsiva, no planifica.
    • Intenta memoritzar sense comprendre.
    • Comença les activitas, però es rendeix i no les acaba.
    • No demana ajuda quan no entén les explicacions o no sap fer les activitats.
  • Les necessitats que presenta són:
    • En moments puntuals, presenta alts nivells d'ansietat.
    • Manifesta alguns trets de depressió infantil, per tant s'ha de controlar.
    • Li costa adaptar-se al grup classe.
    • A les àrees de matemàtiques, Català i castellà presenta un retràs curricular d'un curs.
  • Mesures de suport que rep l'alumne:
    • Dues hores de PT a la setmana.
    • Mesures de suport ordinari.
    • Priorització dels continguts procedimentals.
  • Adaptacions no significatives i d'accés:
    • Ús de les TIC per facilitar l'accés a diversos continguts.
    • Introduir tècniques d'estudi.
    • Facilitar eines d'organització.
    • Donar més prioritat als cotinguts procedimentals.
    • Adaptar les qüestions que siguien més conceptuals.

Concideixo amb aquest alumne els dimecres, en l'hora de suport de matemàtiques. La meva funció, en aquest cas, és més com a pt que com a psicopedagoga.
Va començar el curs motivat i content, però els darrers dies ha presentat conductes diruptives dins l'aula, intentat cridar l'atenció dels companys i del professor, tot i que sigui de forma negativa.
Els exàmens, tot i que els realitza el tutor, els fa durant l'hora de suport de forma oral i després escrita (de vegades, al revés).

El dimecres, 19 de novembre, el professor de matemàtiques de l'alumne va donar al PT l'examen que van realitzar. És el següent:







Després de corregir-lo, el meu tutor va decidir tornar a fer-li aquest examen, però realitzant una adaptació dels enunciats i del plantejament dels problemes. Vaig demanar-li si ho podia fer jo, i aquest és el resultat.




Què penseu? Podria haver fet alguna altra adaptació? M'agraden les crítiques constructives!


El divendres, 20 de novembre, l'alumne tornarà a repetir d'examen. Un cop corregit, comentaré la comparació dels resultats. 






1 comentario:

  1. He de dir, que jo haria llevat la segona pregunta de l'examen, però el meu tutor m'ha dit que no puc llevar contingut.

    ResponderEliminar