sábado, 28 de noviembre de 2015

Suport de matemàtiques a 3r d'ESO

Els dimarts de 12 a 13h el meu tutor fa suport a un grup d'alumnes de 3r d' ESO a l'assignatura de matemàtiques i els dimecres a la mateixa hora al grup de 2n d'ESO. Tot i que són hores més de PT que de psicopedagoga, vaig decidir anar-hi perquè m'encanta ensenyar matemàtiques. Porto 5 anys dedicant-me a això i em sento molt còmode. A més, és una ajuda extra pel meu tutor que en aquests hores es veu una mica saturat.




Els alumnes que acudeixen a suport són derivats pel professor de matemàtiques, ja que considera que van fluixos i necessiten una ajuda.
Normalment a tercer són sis, però amb unes característiques personals molt diferents:
- Una altes capacitats, molt desmotivada. Sap que té la capacitat per fer-ho però té molta mandra. Estic treballant amb ella molt la motivació, ja que penso que és l'única cosa que necessita (tot i que també li va bé repassar, ja que es confia i després no arriba).
- Una nina repetidora amb conductes agressives i desafiants cap als professors. El meu tutor diu que l'he guanyat des del primer dia i la veritat és que amb mi fa molta feina. Estic molt contenta perquè en el primer examen va treure un 7 (i el curs passat duia les matemàtiques penjant). 
- Un alumne sempre que ve diu que està cansant i intenta perdre el temps de suport. En els exàmens no arriba i la seva actitud és molt "passota". En la darrer prova els hi vàrem donar com a examen una fitxa que ja havíem treballat a classe i es va memoritzar les respostes (així tal qual) en comptes d'entendre-ho. Quan vaig parlar amb ell m'ho va reconèixer, però de seguida adopta una actitud de "el món està en contra meu". Em doneu algun consell per a treballar amb ell? Intent motivar-lo, però no hi ha res que 'interessi dins l'àmbit acadèmic.
- Els altres alumnes tenen dificultats d'aprenentatge en aquesta àrea, així que estic molt pendent i intent realitzar explicacions particulars. La seva actitud en general és bona.

Durant aquests mesos he preparat material d'ampliació per aquest grup i també algun dels exàmens que han realitzat. Li demanaré una copia al meu tutor i ho afegiré aquí per a compartir-ho amb vosaltres.

En el grup de segon d'ESO de moment venen tres alumnes (a aquesta hora també venen 5 alumnes de primer d'ESO a fer suport de castellà i per aquest motiu el meu tutor i jo ens repartim). D'ells tres destaco a un alumne amb síndrome d'Asperger molt lleu. A cop d'ull no es nota res, però si quan estableixes una conversació amb ell. No agafa l'ironia dels comentaris i li costa relacionar-se amb els seus companys, tot i que està ben integrat dins del seu grup classe. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario