sábado, 28 de noviembre de 2015

Una mica de teoria

Dissabte passat vaig quedar amb el meu tutor i l'altre alumna de pràctiques, Mar (ella està fent el practicum II) per comentar els dubtes que ens havien sorgit fins al moment i vàrem recordar alguns conceptes clau en la nostra formació.



  •  NEE i NESE

Necessitats educatives especials (NEE) inclou a tots aquells alumnes amb discapacitats greus, tant motores, sensorials, conductuals i els trastorns de conducta i de personalitat.
En canvi, les Necessitas Especifiques de Suport Educatiu (NESE) inclou a aquells alumnes amb:
- TDAH
- Altes capacitats.
- Incoporació tardana.
- Altres dificultats amb menys de dos anys de retard educatiu.
Dins del meu centre de pràctiques només hi ha tres alumnes amb NEE:

    • Cas I5 (Infantil 5):Retard maduratiu. Pendent de diagnòstic.
    • Cas P2 (Segon de primària): Síndrome de Down.
    • Cas 4ESO: Retard mental entre lleu i moderat.
Aquests alumnes conten amb una adaptació curricular significativa.
Amb el meu horari només coincideixo amb el cas P2. 
En canvi, el llistat de NESE és molt més gran. Durant els dos dies de pràctiques coincideixo amb molts d'aquests alumnes, ja que realitzo moltes hores de suport juntament amb el meu tutor.


  • DEFICIENCIA, MINUSVALIA I DISCAPACITAT.
Segons la OMS, deficiència és un terme clínic i ho determina un metge professional; minusvalia es determina a nivell social i indica el grau de dependiència (ho sol fer un terapeuta ocupacional) i discapacitat és un terme a nivell funcional, que afecta en tasques educatives o laborals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario