domingo, 15 de noviembre de 2015

Segona reunio amb l'EOEP - Primera visita PTSC

El dimecres 11  de novembre va assitir Montse (EOEP/EAP) al centre per segona vegada. Com és un centre no preferent, al ser concertat i d'una línia, només ve un cop al mes.
La sessió va constar de dues parts:

La primera hora varen revisar els casos que havien proposat la reunió anterior i es varen centrar en parlar principalment del cas de sisè, nin amb TDAH i amb possible depressió infantil. Ha començat el curs bé, però els darrers dies ha tengut conductes disruptives dins l'aula (fa soroll, es tira pets, rots i emprenya als companys).
L'alumne fa el examen per escrit i després de forma oral. La nota final és una mitja d'aquestes dues notes. Té una nota molt més superior en l'oral.
Tot i que a sisè les normes de l'aula haurien d'estar assimilades, decideixen que es penjaran a la classe i es proposarà a la tutora treballar a partir de la metodologia de "Programa de fitxes" adaptat a la seva edat i els seus interessos.

Les dues hores següents va venir al centre la PTSC (Professor tècnic de Serveis a la Comunitat) sota la demanda en la anterior reunió amb la Montse per tractar un cas d'absèntisme escolar. El seu nom és Lorena i les seves tasques dins de l'equip d'orientació són:
- Prevenir l'absentisme.
- Coordinar-se amb els Serveis Socials.
- Valorar la situació socioeconòmica de les famílies.
El cas que es va tractar és I.T., nin de tercer de primària nouvingut al centre.
La seva mare va morir fa un any i mig, la seva germana està estudiant fora (antiga alumna del centre) i el seu pare es veu desbordat amb la situació. El nin ha expressat en diferents classes que anyora a la seva mare i per tant, no ha passat el procés de dol. A nivell acadèmic, tot i que falta bastant a classe, té unes notes excelents.
Des de l'inici de curs ha tingut 15 faltes d'assistència no justificades i 3 justificades.
El tutor de 3r va citar-se amb ell, però no va assitir a la cita que tenia amb na Blanca (psicopedagoga i orientadora del centre).
Les actuacions que es desprenen d'aquesta reunió són:
- Na Blanca (psicopedagoga) ha d'intentar localitzar al pare i citar-se amb ell a través del GESTIB* (on queda registrat) i de l'agenda escolar del nin. En cas de no aconseguir-ho ho comunicarà a la Lorena (PTSC).
- Obtenir informació de l'escola d'on prové el nin.
- Fer un seguiment al nin en el procés de dol.


INFORMACIÓ ADDICIONAL


*El GESTIB és un programa de gestió de centres de la Conselleria d'Educació i Cultura que permet realitzar les operacions de gestió d'alumnat, professorat, personal no docent, resultats acadèmics i faltes d'assistència (entre altres) que són necessàries en un centre docent. És de caràcter obligatori per als centres públics i de caràcter optatiu però recomanat per als concertats.
Cada professional té un usuari i una contrasenya amb les classes que imparteix  i les famílies també poden demanar un usuari per a fer un seguiment acadèmic dels seus fills.
Podeu consultar aquest recurs clicant aquí.

Les intruccions de la Direcció General d'Ordenació, Innovació i Formació Professional, per les quals es regulen les actuacions dels centres d'educació infantil, primària i secundària obligatòria quant a la prevenció i intervenció en l'absentisme escolar com a situació de risc social a les Illes Balears les podeu consultar clicant aquí.


No hay comentarios:

Publicar un comentario