domingo, 1 de mayo de 2016

CAS 2 - FASE 3 - PLA DE TRANSICIÓ DE PRIMÀRIA A SECUNDÀRIA

Una de les preocupacions de l’equip psicopedagògic en referència a l’alumne del CAS 1 és el traspàs de primària a secundària. Els autors Núria Simó i Joan Soler diuen que La presència de transicions i canvis en el pas de primària a secundària converteixen en imprescindible la coordinació entre les accions educatives de l’escola i l’ institut de manera que impliquin que els centres, l’administració educativa i els actors del procés educatiu. Es tracta de treballar de manera preventiva per evitar o, almenys, corregir tot allò que pugui afectar el progrés integral dels alumnes, veritables protagonistes d’aquest ritu de pas que constitueix la transició entre primària i secundària”.

Per tant, sota el meu punt de vista i com a futura psicopedagoga, la primera passa cap a la coordinació entre primària i secundària és l’elaboració i aplicació d’un PLA DE TRANSICIÓ DE PRIMÀRIA A SECUNDÀRIA, des d’on es potenciï la cooperació entre els professors del tercer cicle de primària i el primer cicle de secundària i no quedin com accions a l’aire, portant a terme la funció de psicopedagoga en aquest àmbit (Núria Simó i Joan Soler, Pàg 175):
·         Com a planificadora d’un pla de treball que impliqui l’ institut de secundària i els centres de primària de la seva zona d’escolarització obligatòria.
·         Com a dinamitzadora d’un equip de treball format per professorat dels diferents centres implicats.
·         Com a assessora davant les dificultats i decisions que es puguin plantejar durant el procés.
·         Com a membre d’un equip de treball en el qual participaran professors de diferents centres implicats.

Adjunt un articlede BOIB de les Illes Balears, on es fa referència a aquest procés i del qual m’agradaria destacar l’article 12:

Coordinació amb els centres de primària
1. La coordinació dels ensenyaments de l’educació primària i de la secundària que s’imparteixen al mateix centre s’ha de dur a terme d’acord amb el seu projecte educatiu.
2. Els centres d’educació secundària que tenen adscrits centres d’educació primària han de preveure en un pla específic les mesures de coordinació pedagògica amb aquests. Aquestes mesures s’han de dissenyar conjuntament entre els dos centres, sota la coordinació dels equips directius i amb la col·laboració dels serveis d’orientació. El Departament d’Inspecció Educativa ha de supervisar i assessorar el procés de coordinació. Aquesta coordinació ha de quedar reflectida en les respectives programacions generals anuals i ha de ser avaluada en la memòria final corresponent. 3. En el pla de coordinació entre centres de primària i de secundària, s’hi ha d’incloure, com a mínim, la tramesa d’informació relativa als continguts curriculars, als mètodes i als sistemes d’avaluació, als aspectes organitzatius de cada centre, així com l’informe de resultats globals de l’avaluació final individualitzada de sisè d’educació primària. Aquesta tramesa s’ha de fer abans del 30 de juny.
4. Igualment, els centres d’educació primària han de remetre als centres d’educació secundària, abans del 30 de juny, un informe individualitzat dels alumnes que hi finalitzen l’etapa en què figurin, com a mínim, les dades personals, el nivell obtingut en l’avaluació final individualitzada de sisè d’educació primària, les qualificacions obtingudes a sisè de primària i les actituds i els hàbits més significatius. La informació referida als alumnes amb necessitats educatives especials ha d’incloure, a més, el dictamen d’escolarització, l’informe psicopedagògic actualitzat el darrer curs de primària i el document individual d’adaptacions curriculars. Pel que fa als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu, s’ha de remetre l’informe individual que acrediti aquesta condició, així com els informes amb les actuacions dutes a terme. Quant a la resta dels alumnes, sempre que s’hagi fet alguna intervenció, s’han de remetre els informes elaborats pels serveis d’orientació.
5. En el cas que un centre de primària no hagi pogut traslladar, abans del 15 de setembre, l’informe individualitzat d’algun dels alumnes que hi han finalitzat l’etapa, ho ha de comunicar a la Direcció General de Planificació i Infraestructures Educatives.


Durant la següent setmana treballaré en la redacció d’aquest pla, que organitzaré en  el següents apartats:

1.       Justificació del pla.
2.       Objectius.
3.       Constitució de l’equip d’acollida.
4.       Actuacions.
5.       Seguiment.
6.       Avaluació.

eEl meu objectiu amb la creació i aplicació d'aquest pla és donar solució a una necessitat real que he trobat dints del gabinet de suport durant aquest curs escolar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario