miércoles, 11 de mayo de 2016

CAS 2 - FASE 2 - DECISIONS SOBRE EL CAS

Durant aquestes setmanes he pogut passar diferents proves a aquest cas, que he anat explicant en el blog:
  • Wisc IV.
  • ABC KAUFMAN.
  • Test de percepció de diferències (CARAS).
  • Observacions dins l'aula.
  • Proves per avaluar el nivell de competències a l'àrea de matemàtiques.
Des de l'EOEP s'ha decidit derivar aquesta alumna a l'USMIJ per a què realitzin un diagnòstic i començar a treballar a partir d'aquest. 
La hipòtesis que s'establia en un principi era possible TDA o TDAH.
Un cop confirmada la hipòtesis, s'haurien de fer les proves necessàries per determinar si pateix DISCALCULIA o no, ja que les necessitats de la nina en aquesta àrea poden venir derivades del TDA. És important remarcar que parlem d'una HIPÒTESI.
Els resultats obtinguts en el Test de percepció de diferències ens allunyen d'aquesta hipòtesi, tot i que és necessari seguir amb l'avaluació psicopedagògica per determinar-ho. 

De moment, des l'equip de suport s'ha decidit realitzar una adaptació curricular significativa (ACI) a l'àrea de matemàtiques de cara al curs vinent, ja que presenta un retràs d'un curs. 
Amb l'ajuda del meu tutor i el tutor de la nina, he redactat aquesta ACI, que han aprovat i posaran en marxa el curs vinent:



En relació a aquest cas, pensava que em donaria temps a fer un diagnòstic i establir un pla d'actuació, però m'he donat un colp contra la realitat: és un procés, lamentablement, molt lent, perquè depén de molts professionals que s'han de saber coordinar i a més, el diagnòstic oficial ha de venir donat per l'organisme de l'USMIJ.
Espero que la meva feina serveixi com a punt de partida de cara al pròxim curs!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario