Personalment, és una de les parts de la pràctica que més em crida l'atenció i més m'agrada: recollir informació, interpretar-la i establir conclusions.
En el capítol 16 dels apunts (pàgina 293) he trobat un apartat de fa referència a les circumstàncies en què es demana explícitament la participació dels professionals de la psicopedagogia per dur a terme una avaluació psicopedagògica i aquella que està relacionada amb el CAS 1 de la meva proposta d'intervenció és:
Quan un alumne ha de canviar d'emplaçament educatiu. Es pot tractar d'una escolartizació inicial, d'un canvi d'etapa, de centre, d'ubicació o d'una realitat educativa. Aquest tipus d'avaluació dóna lloc a un informe o dictamen d'escolarització en què es recomani la ubicació educativa més adecuada per a un determinat alumne.
En aquest cas, els destinataris d'aquest cas són els pares de l'alumne, per una banda, i el mateix centre educatiu, per l'altra, per tal d'informar al professorat de secundària de les necessitats i dels recursos de tot tipus què caldrà disposar perquè la resposta educativi sigui l'adequada.
L'alumne d'aquest cas sempre ha preocupat a l'equip psicopedagògic per els seus "alts i baixos" que es transtornen totalment.
Fa uns anys es va realitzar una avaluació psicopedagògica on es va diagnòsticar TDAH. Els resultats de les proves van ser els següents:
- WPPSI (2007):
- Puntuació Típica total: 50
- CI total: 58
- WISC IV (2010):
- CI: 87
- Es passa aquesta prova a causa d'un baix rendiment acadèmic. Dificultats de concentració.
- ABC KAUFMAN (2008):
- CI: 76
- Test de personalitat: CPQ
A més, s'han realitzat diverses observacions dins l'aula, els professors varen omplir registres de comportament i la psicopedagoga ha tingut diferents reunions amb els pares.
També he pogut veure a l'historial d'aquest alumne documents com:
- Dictament d'escolarització (Curs 2008/2009).
- Avaluació psicopedagògica
- Proposta d'escolartizació (2009).
- Informe de baixa d'escolarització d'ANEE.
- Diversos informes de visita de l'USMIJ.
Durant el meu pràcticum he passat la següent prova:
- TEST DE PERCERPCIÓN DE DIFERENCIAS (CARAS): Autors L.L. Thurstone - M. Yela.
Els resultats d'aquesta prova han estat els següents: 21/60
El centil obtingut és d'un 5%. Aquesta prova ens demostra que hi ha un dèficit d'atenció en la percepció d'informació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario