domingo, 8 de mayo de 2016

CAS 1 - FASE 1 - AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA

L'avaluació psicopedagògica dels alumnes amb NEE o NESE és una de les tasques bàsiques que ha de fer qualsevol professinal de la psicopedagogia, amb l'objectiu d'orientar el seu itinerari educatiu.
Personalment, és una de les parts de la pràctica que més em crida l'atenció i més m'agrada: recollir informació, interpretar-la i establir conclusions.

En el capítol 16 dels apunts (pàgina 293) he trobat un apartat de fa referència a les circumstàncies en què es demana explícitament la participació dels professionals de la psicopedagogia per dur a terme una avaluació psicopedagògica i aquella que està relacionada amb el CAS 1 de la meva proposta d'intervenció és:

Quan un alumne ha de canviar d'emplaçament educatiu. Es pot tractar d'una escolartizació inicial, d'un canvi d'etapa, de centre, d'ubicació o d'una realitat educativa. Aquest tipus d'avaluació dóna lloc a un informe o dictamen d'escolarització en què es recomani la ubicació educativa més adecuada per a un determinat alumne.

En aquest cas, els destinataris d'aquest cas són els pares de l'alumne, per una banda, i el mateix centre educatiu, per l'altra, per tal d'informar al professorat de secundària de les necessitats i dels recursos de tot tipus què caldrà disposar perquè la resposta educativi sigui l'adequada.
L'alumne d'aquest cas sempre ha preocupat a l'equip psicopedagògic per els seus "alts i baixos" que es transtornen totalment. 
Fa uns anys es va realitzar una avaluació psicopedagògica on es va diagnòsticar TDAH. Els resultats de les proves van ser els següents:
  • WPPSI (2007): 
    • Puntuació Típica total: 50
    • CI total: 58
  • WISC IV (2010):
    • CI: 87
    • Es passa aquesta prova a causa d'un baix rendiment acadèmic. Dificultats de concentració.
  • ABC KAUFMAN (2008): 
    • CI: 76
  • Test de personalitat: CPQ
A més, s'han realitzat diverses observacions dins l'aula, els professors varen omplir registres de comportament i la psicopedagoga ha tingut diferents reunions amb els pares.
També he pogut veure a l'historial d'aquest alumne documents com:
  • Dictament d'escolarització (Curs 2008/2009).
  • Avaluació psicopedagògica 
  • Proposta d'escolartizació (2009).
  • Informe de baixa d'escolarització d'ANEE.
  • Diversos informes de visita de l'USMIJ.

Durant el meu pràcticum he passat la següent prova:
  • TEST DE PERCERPCIÓN DE DIFERENCIAS (CARAS): Autors L.L. Thurstone - M. Yela.

Els resultats d'aquesta prova han estat els següents: 21/60
El centil obtingut és d'un 5%. Aquesta prova ens demostra que hi ha un dèficit d'atenció en la percepció d'informació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario